- Részletek
-
Hunor
-
2013. június 21. péntek, 08:53
1. Hulladékgazdálkodási szakrendszer feladatirányító alrendszere
1.1 Navigátor modul: belépéskori főoldal (esedékes feladatok és elmaradások, esetlegesen késésben lévő felhasználói interaktivitás miatti riasztások, felettesek számára is). 1.2 Törzsadat kezelő modul (központi nyilvántartási adatbázis: az OHÜ szerződött szolgáltató partnerek, a szerződések alapadatai, a szerződött partnerek alvállalkozói, a szerződött partnerek teljesítési segédei) 1.3 Technológiai folyamatmodell modul (az egyes gyűjtési, szállítási, előfeldolgozási, és hasznosítási technológiákat lépésekre bontja; konkrét adatok kinyerése, összehasonlítása akár rendszerszinten is) 1.4 Kapcsolat modul (adatcsere lehetősége a társszervek hatósági alrendszerei és a HUNOR adatbázisai között) 1.5 Helpdesk modul (OHÜ-höz beérkező külső és belső hibabejelentések, ezzel kapcsolatos feladatok kezelése, kiosztása, ütemezése, ráfordított időmennyiség rögzítése és kiértékelése, ezek adminisztrációjának támogatása, egyszerűsítése, kimutatások készítése)
2. Hulladékgazdálkodási szakrendszer elszámolási és ellenőrzési alrendszere
2.1 Elszámolási modul (elszámolási folyamatok támogatása, hulladékkezelők adatszolgáltatása, lekérdezések, bizonylatok nyomtatása) 2.2 Ellenőrzési és feladatkiosztó modul (az állományban levő ellenőrök beosztása helyszíni ellenőrzésekre) 2.3 Adatszinkronizáló modul (az ellenőrzésekre történő felkészüléshez szükséges információk letöltése az ellenőr által használt eszközre) 2.4 Helyszíni ellenőrzési modul (a partner telephelyén végzett ellenőri tevékenység dokumentálása, jegyzőkönyv, jelentés készítése) 2.5 Irodai ellenőrzési modul (az ellenőri tevékenység back-office jellegű, irodai szakaszát támogató modul) 2.6 Lekérdező modul (az elszámolás és az ellenőrzés során keletkezett nagyszámú, nehezen áttekinthető dokumentum, irat elszámolási, ellenőrzési feladatokhoz speciálisan kapcsolódó keresésének, szűrésének, megvalósítása) 2.7 Kockázatelemző modul (automatikus kockázatelemzés az ellenőrzések céljainak kiválasztásához)
3. Hulladékgazdálkodási szakrendszer hulladékmozgásokat nyomkövető alrendszere
3.1 Szerver oldali modul (a 3.2 modul által szolgáltatott input adatok központi gyűjtését, listázását, szűrését, keresését biztosítja) 3.2 Kliens oldali modul (GPS nyomkövető eszköz segítségével a tevékenységet azonosító információk széles körét minden kézi adatrögzítés nélkül biztosítja a központi adatbázis számára, a szállított hulladék mennyiségének manuális megadási lehetősége) 3.3 Adminisztrátor modul (a kliens oldali modul által szolgáltatott input adatok térképes megjelenítése: a szállító járművek pillanatnyi pozíciója, mozgása, szűrt szállítási mintázatok, szállított mennyiségek és a mintázatok táblázatos kiértékelése, összevetése)
4. Irat- és, dokumentumkezelő, workflow alrendszer
4.1 Dokumentumkezelő modul (az elektronikus dokumentumok tárolása központi helyen, ezek jogosultságtól függő elérése) 4.2 Iratkezelő modul (iktatási funkciók, tárgyszavas és egyéb keresések) 4.3 Workflow modul (segíti az ügyintézőket a folyamatban levő ügyek megfelelő sorrendű, valamint megfelelő erőforrás igénybevételével történő intézésében, a feladatok ütemezésében; ügyek utólagos nyomon követése, folyamatok lefolyásának elemzése)
5. Pénzügyi és vezetői információs alrendszer
5.1 Pénzügyi modul (LIBRA és BABÉR rendszerfunkciók, kapcsolódva az OHÜ által használt Integrált vállalatirányítási rendszerhez) 5.2 Kontrolling modul (kontrolling adatok nyilvántartása, folyamatok támogatása) 5.3 Vezetői információs modul (terv-tény adatok és teljesítések kezelése, jelentések és kimutatások készítésének támogatása, előrejelzések készítése teljesítésekhez, kifizetésekhez, cash-flow készítés) 5.4 Adatkapcsolati modul (operatív elszámolási, pénzügyi és ügyiratkezelési modulok kapcsolatát biztosítja) 5.5 Rendszer adminisztrációs modul (felhasználói jogosultságok nyilvántartása, adatexportot, listázás különféle formátumokban)
6. Illetékes hatóságok adatkapcsolati alrendszere
6.1 Illegális hulladék bejelentő modul (a közhivatalok segítségével illegális hulladéklerakó bejelentési lehetősége az ellenőrök számára) 6.2 Bejelentés adatfeldolgozó és kezelő modul (beérkező, illegális hulladéklerakókkal kapcsolatos, további szakmai egyeztetést igénylő bejelentések osztályozása, elemzése, interfészek az intézkedésre jogosult jegyzők, szervek, hivatalok számára)
A projekt rendszerábrája
Rendszerkapcsolatok
- Részletek
-
Hunor
-
2013. június 21. péntek, 08:48
- 2012. július 12-én az 1236/2012. (VII. 12.) Korm. határozatban lett a projekt kiemelt projektként nevesítve;
- 2012. november 19-én az OHÜ Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság a pályázatát benyújtotta;
- 2013. január 22-én kelt levél szerint az Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elfogadta a benyújtott pályázatot;
- 2013. február 20-án a Támogatási szerződés aláírása (azonosító szám: EKOP-1.2.4-2012-2012-0001);
- 2013. június 24-én sajtótájékoztató a projekt céljairól, feladatairól, indulásáról;
- 2013 - 2014 folyamán közbeszerzési eljárások, és közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzési eljárások elindítása;
- 2014. július 17-én: sajtótájékoztató a projekt aktuális állásáról.
- 2014. szeptember 9., 10., 30.: szakmai napok szervezése (Zalaegerszeg, Budapest).
- 2014. december 2-án: ünnepélyes záró sajtótájékoztató.
- 2014. december 31: a projekt befejezése.
- Részletek
-
Hunor
-
2013. június 21. péntek, 08:38
A OHÜ Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: OHÜ) 100 %-osan állami tulajdonban levő társaság.
Kötelezettsége a környezetszennyezés megelőzése, az ember és a környezet harmonikus kapcsolatának kialakítása, valamint a hulladékok keletkezésének megelőzése.
Tevékenységét a környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény (Ktdt.), a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (Ht.) és más vonatkozó jogszabályok alapján végzi.
Az OHÜ törvényi felhatalmazás alapján a hazai hulladékgazdálkodásban vele szerződéses kapcsolatban álló gazdasági társaságoktól gyűjti a tevékenységgel kapcsolatos adatokat, ellenőrzi működésüket (a juttatott részfinanszírozások szabályos, hatékony felhasználását). A jelentős számú párhuzamosan zajló folyamat miatt a hulladékmozgások nyomon követéséhez és az értékelés biztosításához fejlett, a telekommunikáció legújabb eszközrendszerét kihasználó informatikai támogatás szükséges.
A HUNOR projekt során olyan hatékony, gyors és biztonságos hulladékgazdálkodási szakrendszer, valamint ehhez szükséges integrált informatikai rendszer (pénzügyi és vezetői információs; irat- és, dokumentumkezelő, workflow; és illetékes hatóságok adatkapcsolati alrendszer) épül ki, amely átlátható, egységes és szabályozott környezetben modern, költséghatékony, informatikai háttérrel támogatott működést tesz lehetővé a szelektíven gyűjtött és hasznosított hulladékok felügyeletének területén.
A projektről bővebben >>
A projekt kapcsolódik a 2009-2014 közötti időszakra szóló Nemzeti Környezetvédelmi Programról szóló 96/2009. (XII. 9.) OGY határozat számos megállapításához, és az abban megfogalmazott alábbi célokhoz: - „A környezeti szempontok érvényesítését fokozatosan ki kell terjeszteni a termelési folyamatról a termék teljes életciklusára (a tervezéstől, illetve az erőforrások biztosításától egészen a termék hasznos élettartamának végéig, illetve újra használatáig, a hulladékká vált termék hasznosításáig), és ezzel a megközelítéssel kell meghatározni a gazdasági szabályozókat is.” - „Az ellenőrzési rendszer hatékonyabbá tétele érdekében a vonatkozó EU-s előírásoknak megfelelően a tagállamoknak biztosítaniuk kell az ellenőrzési tevékenységek előre megtervezettségét.” - „A Program keretében megvalósuló környezeti informatikai fejlesztések összhangban állnak az EU vonatkozó stratégiájával, valamint a kormányzat e-közigazgatás 2010 stratégiájában meghatározott célkitűzésekkel.” A HUNOR projekt érinti a „Digitális Megújulás Cselekvési Terv 2010-2014” – Magyarország középtávú IKT cselekvési terveként megfogalmazott célkitűzések 3. d) pontját, amely szerint „az állam által nyilvántartott adatok – a nemzeti adat- és információs vagyon részeként – legyenek közhitelesek, pontosak, naprakészek”. Ennek értelmében a projekt a hulladékgazdálkodás területén az eddigi alacsony hatékonyságú rendszerrel szemben egy hatékony és pénzügyileg fenntartható struktúra létrejöttét segíti informatikai rendszereszközökkel, így közvetve a Széll Kálmán Terv alapján elkészült Magyarország Konvergencia Program 2011-2015 azon fejezeteihez kapcsolható, melyek taglalják az államháztartás hosszú távú fenntarthatóságát, illetve javítják a kormányzati szektor egyenlegét.
A projekt alapvető céljai:
|