Általános információk

Vállalati információk

Archív információk az OKTF NHI-ről

Partnereink

Hulladékgazdálkodásért Díj

EM cimeres logo ARANY HU

Az új Havi jelentés adatlappal ismerkedtek meg a közszolgáltatók

DSC09572Összesen 101 cég, illetve szervezet képviselője jelent meg azon az összejövetelen, amelyet az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. (OHÜ) azért szervezett, hogy minden érintett közszolgáltató partnere megismerhesse: mi mindenben módosult a hasznosításra átadott hulladékok új Havi jelentés dokumentum-csomagjában, hogyan kell a jövőben helyesen kitölteni az adatlapokat annak érdekében, hogy a már érvényes szerződéssel rendelkezők számára a kifizetések minél zökkenőmentesebben valósulhassanak meg. A változásokkal kapcsolatban a jelenlévők kérdezhettek, pontos válaszokat az OHÜ munkatársaitól a helyszínen kaptak a jelenlévők. A pontosított kódszámokkal is ellátott, új Havi jelentés dokumentum-csomag letölthető az OHÜ honlapjáról, a tájékoztató hosszabb összefoglalója pedig – a főbb kérdésekkel és válaszokkal – hamarosan megjelenik az OHÜ honlapján.

Új, pontosított kódokkal ellátott Havi jelentés dokumentum-csomagot bocsátott ki az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. (OHÜ), azzal a céllal, hogy a közszolgáltató cégek által hasznosításra átadott hulladékok összesítése – az adatlapokat kitöltők számára – könnyebb, áttekinthetőbb és pontos legyen, ebből következően pedig az országos és az Európai Unió felé szóló adatszolgáltatás megbízható adatokon alapuljon. Az új formátumú dokumentum-együttes összeállításával az OHÜ azt szeretné elérni, hogy az egyértelműbbé tett kitöltési útmutatóval – például az új kódszámokkal – könnyebb legyen az adatszolgáltatók és az adatfeldolgozók munkája, melynek egyik fontos eredményeként érdemben rövidülhetnek a hiánypótlások miatti, olykor hosszúra nyúló kifizetési határidők.

DSC09574A Havi jelentéseket érintő változásokról az OHÜ olyan „kétoldalú" szakmai összejövetelt szervezett, amelyen a megjelentek nem pusztán tájékoztatást kaptak, hanem kérdéseket is tehettek föl s azokra helyben választ is kaptak. A meghívott összesen 146 partner közül 101 képviseltette magát, közülük 67-en voltak az OHÜ-vel szerződéses kapcsolatban lévő közszolgáltató cégek küldöttei, rajtuk kívül a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének, valamint a Hulladékhasznosítók Országos Egyesületének munkatársai is részt vettek a szakmai fórumon.

Vámosi Oszkár, az OHÜ ügyvezetőjének köszöntőjét és rövid összefoglalóját követően, Bodnár Mária, az OHÜ hasznosítási és elszámolási osztályvezető-helyettese részletesen és szemléletesen ismertette a Havi jelentések kitöltéséhez szükséges változtatásokat – kiemelve a kitöltések típushibáit és a gyakran felmerülő kérdéseket –, amelyeket kivetítőn is nyomon követhettek a résztvevők. Így például a jelenlévők megtudhatták azt is, hogy az új Havi jelentésben a hulladék átvételét igazoló adatlap ezentúl két részből áll azért, hogy a közszolgáltatók a hulladék útját – a folyamatban akár egy, akár több szereplőről van szó – megfelelően tudják igazolni. Ezzel a hiteles hulladékút-igazolás – minden átvételt és átadást követően – a megfelelő melléklet kitöltésével, jól dokumentálható.

Az új formátum – mind a kitöltés, mind a feldolgozás biztonságát is szolgáló informatikai megoldásokkal – korszerűbb adatszolgáltatást tesz lehetővé, számos ponton egyszerűsíti az adatok összesítését. Ugyanakkor az OHÜ munkatársainak személyes „kalauzolása" ahhoz is hozzásegített, hogy a jelenlévők megismerhették a korábbi kitöltéseknél leggyakrabban előforduló hibákat, illetve azok helyes megoldásait. Újdonság az adatösszesítésnél az is, hogy – az OHÜ honlapjáról letölthető, PDF-formátumú dokumentum-csomagban – az alaplapokra beírt adatok a főlapra feltöltve, már nem módosíthatók, az összeadások pontosak.

A változások ismertetése során – részletekbe menő kérdéseket is föltehettek a jelenlévők, akik mindenre kiterjedő válaszokat meg is kapták. A kérdezők jelentős hányada azt igyekezett megtudni, hogyan tudják hatékonyabbá – s ezzel az ellenőrzési folyamatot is gyorsabbá – tenni az adatszolgáltatást s mennyivel hamarabb zárulhat le az adott hónapra szóló elszámolás, ami az OHÜ-től várható részfinanszírozás alapja. (A legfontosabb kérdésekről és az azokra adott válaszokról egyébként összesítés készül, ami szintén fölkerül az OHÜ honlapjára. Az új Havi jelentés dokumentum-csomag innen is letölthető.)

Az OHÜ munkatársai az interaktív beszélgetések és a kérdés-feleletek során sok visszajelzést kaptak a megjelentektől, ezeket az információkat alapul veszik, illetve fölhasználják a későbbi munkájukban. is.

DSC09575DSC09579